Wizerunek firmy w Internecie jest bardzo ważny, jednak w pierwszej kolejności trzeba zadbać o jej widoczność. Im więcej ciekawych informacji w sieci znajdzie klient, tym szybciej podejmie decyzję o skorzystaniu z oferowanych produktów lub usług. Aby tak się stało nierzadko potrzebna jest pomoc z zewnątrz, przygotowanie dobrej kampanii daje szereg możliwości dla rozwoju. Tym wszystkim zajmują się właśnie agencje interaktywne.

Agencje interaktywne - czym się zajmują?

Główne cele agencji interaktywnych

W agencjach interaktywnych znajdują zatrudnienie osoby kreatywne, które doskonale potrafią zaplanować skuteczne działania w sieci. Wyróżniają się znajomością rynku oraz potrzeb użytkowników Internetu, to już dobra podstawa do pomocy firmom w tym zakresie. Każde zlecone zadanie ma swój budżet ustanowiony przez Zleceniodawcę, jego przestrzegania pilnują osoby starsze stażem. Na rynku funkcjonuje wiele agencji interaktywnych, na przykład Virtualnetia, MPG Media Sp. z o.o., czy Redfog. Każda z nich ma swoją gotową ofertę, którą kieruje do różnych osób, podmiotów gospodarczych. Głównym zadaniem agencji interaktywnych jest budowanie wizerunku marki. W drodze wykonywania wszystkich czynności chodzi o to, aby budować i rozwijać relacje z klientami oraz przekaz reklamowy trafiający prosto do odbiorców. Wiele osób myli agencje interaktywne z reklamowymi, a różnice są dość wyraźne, stosują one inne kanały metody do osiągania celów. Domeną takich firm są działania reklamowe z zakresu SEO, SEM, reklam w Internecie, a także rozwiązań dla e-commerce i e-PR. Agencje interaktywne kierują zatem swoje usług do wszystkich firm – niezależnie od ich wielkości i obszaru działania.

Jak wybrać agencję interaktywną?

Agencje interaktywne w pierwszej kolejności określają cele marketingowe i biznesowe, a dopiero później dbają o dążenie do ich osiągnięcia. Ich działanie nie kończy się na stworzeniu strony internetowej, ponieważ do niej powstaje kampania reklamowa. Dedykowana, mówiąc kolokwialnie – skrojona na wymiar. Wybierając najlepszą agencję interaktywną, trzeba przede wszystkim zapoznać się z portfolio, aby móc zobaczyć przykładowe realizacje. Już w tym momencie można wysnuć wnioski, w jakiej branży dana agencja interaktywna czuje się najlepiej, jaki poziom reprezentuje i na jakie rozwiązania stawia. Na tym etapie klaruje się odpowiedź na pytanie, czy dana firma odpowiada na oczekiwania potencjalnego Zleceniodawcy, czy jednak nie do końca. Oglądając portfolio nie można się też kierować ilością obsłużonych przedsiębiorstw, ale jakością podejmowanych działań. Jeżeli były one trafione, to efekty są długofalowe, stabilne i efektywne, w przeciwnym wypadku sukcesy są przejściowe. W przypadku poszukiwania agencji interaktywnych należy ponadto ocenić jej własną wizytówkę internetową. Jeśli nie potrafi ona przekonać do skorzystania z jej usług, konieczne jest kontynuowanie poszukiwań w innym miejscu. Wybór konkretnej firmy powinien być również poprzedzony sprawdzeniem specjalizacji oraz poziomu profesjonalizmu osób w niej zatrudnionych.